Honorowanie biletów wydanych na przejazd pociągami Kolei Małopolskich w pociągach uruchamianych przez Spółkę POLREGIO.

W pociągach POLREGIO na odcinkach obsługiwanych wspólnie honorowane są bilety ważne na przejazd pociągami KMŁ, niezależnie od kanału, za pośrednictwem którego zostały nabyte (od 01.04.2023 r. z internetowymi włącznie)

Rodzaje biletów honorowanych w pociągach POLREGIO z oferty Kolei Małopolskich na odcinkach obsługiwanych wspólnie:

  1. bilety jednorazowe wg taryfy normalnej  oraz z ulgami ustawowymi,
  2. bilety wg oferty pozataryfowej Bilety czasowe liniowe,
  3. bilety odcinkowe imienne miesięczne wg taryfy normalnej oraz z ulgami ustawowymi,
  4. bilety wg oferty „Taryfa Małopolska” jednorazowe, okresowe (również w przypadku przejazdu do lub ze stacji Kraków Lotnisko) oraz czasowe dla Seniora,
  5. bilety wg oferty „Taryfa Górska” jednorazowe i okresowe,
  6. bilet na przewóz psa, rzeczy i roweru,
  7. bilety wg oferty „Małopolski bilet rowerowy”,
  8. bilety wg oferty „Taryfa Sądecka” (strefowe czasowe i strefowe miesięczne),
  9. bilety wg oferty „Małopolski bilet dla rodziny”,
  10. bilety wg oferty „Małopolski bilet dla Zasłużonych Honorowych Dawców Krwi”,
  11. bilety wg oferty specjalnej Bilet kolejowy Park&Ride”,
  12. Bilet Metropolitalny,
  13. Małopolski Bilet Zintegrowany.

Honorowanie biletów POLREGIO w pociągach uruchamianych przez spółkę Koleje Małopolskie

W pociągach KMŁ na odcinkach obsługiwanych wspólnie honorowane są  bilety ważne na przejazd pociągami POLREGIO, niezależnie od kanału, za pośrednictwem którego zostały nabyte, z zastrzeżeniem, że bilety wydane z ofert, o których mowa w punktach 1 - 8 oraz 20  nie są honorowane w pociągach KMŁ na odcinku Kraków Olszanica – Kraków Lotnisko – Kraków Olszanica.

  1. REGIOkarnet,
  2. bilet turystyczny (weekendowy),
  3. bilet sieciowy miesięczny wg taryfy normalnej, ulgi ustawowe (33%, 37%, 49%, 51%, 93%) oraz z ulgą 50%,
  4. bilety wydane na podstawie REGIOkarty rocznej,
  5. bilety wydane na podstawie REGIOkarty półrocznej,
  6. bilet jednorazowy wg taryfy normalnej, z ulgami ustawowymi, z ulgą 50% oraz wg taryfy RAZEM (w tym Grupowy przewóz osób oraz wg oferty „Ty i raz, dwa, trzy”),
  7. bilet okresowy odcinkowy miesięczny wg taryfy normalnej, z ulgami ustawowymi, z ulgą 50% oraz wg taryfy RAZEM,
  8. bilet okresowy odcinkowy tygodniowy i  kwartalny wg taryfy normalnej, z ulgą 50% oraz wg taryfy RAZEM,
  9. bilety wg oferty pozataryfowej „Taryfa Małopolska” (jednorazowe, okresowe oraz czasowe dla Seniora),
  10. bilet na przewóz bagażu ręcznego, psa i roweru,
  11. bilety wg oferty pozataryfowej „Taryfa Górska” (jednorazowe oraz okresowe),
  12. bilety wg oferty pozataryfowej „Małopolski bilet rowerowy” (jednorazowe oraz sieciowe miesięczne imienne),
  13. bilety czasowe liniowe wg oferty pozataryfowej Bilety czasowe liniowe,
  14. bilet wg oferty pozataryfowej Bilet Świętokrzyski (jednorazowe i okresowe),
  15. bilety wg oferty pozataryfowej „Taryfa Podhalańska” (czasowe i okresowe),
  16. bilety wg oferty pozataryfowej „Taryfa Sądecka” (strefowe czasowe i strefowe miesięczne),
  17. bilety wg oferty pozataryfowej „Taryfa Podkarpacka” (jednorazowe i okresowe),
  18. bilety wg oferty pozataryfowej „Małopolski bilet dla rodziny”,
  19. bilety wg oferty pozataryfowej „Małopolski bilet dla Zasłużonych Honorowych Dawców  Krwi”,
  20. bilety wg oferty „REGIO Senior”.

Oprócz powyższego, pomiędzy Spółkami może zostać zarządzone wzajemne honorowanie wszystkich biletów w sytuacjach awaryjnych w razie:

1. przerwy w ruchu,

2. nieplanowanego zatrzymania  pociągu (np. z powodu defektu lokomotywy lub składu, uszkodzenia sieci trakcyjnej, awarii zasilania, wypadku) na:
• szlaku lub
• stacji – pod warunkiem, że rzeczywisty lub przewidywany czas postoju z tego powodu:
a) przekroczy 60 minut albo
b) nie przekroczy 60 minut, ale w ciągu godziny od tego zatrzymania z danej stacji nie odjeżdża pociąg tego samego przewoźnika, zapewniający dojazd do stacji, do których można było dotrzeć zatrzymanym pociągiem

3. utraty połączenia przewidzianego w rozkładzie jazdy, jeżeli:
• opóźnienie pociągu, z którego podróżni utracili połączenie, przekracza 60 minut albo
• w ciągu godziny od przybycia pociągu z opóźnieniem nieprzekraczającym 60 minut, z danej stacji przesiadania nie odjeżdża pociąg tego samego przewoźnika zapewniający kontynuację podróży do stacji, do których można było dotrzeć pociągiem gwarantującym połączenie

4. jeżeli podróżny zrezygnuje z kontynuowania podróży (z powodu odwołania pociągu lub przewidywanego opóźnienia przyjazdu do stacji docelowej powyżej 60 minut) i zamierza wracać do stacji wyjazdu.

Honorowanie biletów nie ma zastosowania do przerw w ruchu spowodowanych akcjami strajkowymi i protestacyjnymi prowadzonymi przez organizacje związkowe POLREGIO i KMŁ, jeśli przerwa trwa dłużej niż 2 godziny w ciągu doby.